Pàgines

dissabte, 16 de febrer de 2013

Moments a l'estudi de Vicent Castillo





El meu amic, Francesc Arnau, està tractant d'aconseguir la col·laboració de diversos artistes de Godella, per il·lustrar el llibre del I Festival Internacional GOdePOESIA, que recull els poemes guanyadors.
Un llibre que, per motiu de les retallades, arribarà amb quasi un any de retard. Queda ben clar que els politics quan els interessa presumeixen del tema cultural, però si cal retallar, la cultura és la primera a patir les conseqüencies.


Havíem quedat amb Vicent Castillo, al Casino Nou de Godella, per apropar-nos al seu estudi i veure algunes de les seus obres que pogueren ser utilitzades per a tal fi. Amants com som de la puntualitat, i un cop acomiadat el dol en el soterrar de la Sra. Rosa Segura, a les 12 en punt ens vam reunir.
El seu estudi és al carrer Major, a escassos 30 metres de l'església, en un pis d'escaleta, amb un balcó i una claraboia que permeten l'entrada de llum natural ideal per plasmar el seu art.

De més jove tenia passió per la música, característica que encara s'olora en l'estudi pels discs de vinil d'òpera i pels compactes de cantautors de l'època de la Cançó.
Impressionat per les pintures del seu oncle Balbino Giner, del que posseeix un quadre genial 'Deportats a Bata', va començar a dedicar-se a la pintura amb uns quadres que imitaven l'estil del seu idolatrat Balbino.
Posteriorment es va adonar que era capaç de plasmar qualsevol motiu en el llenç, amb una qualitat fotogràfica d'alta precisió..., va començar amb el Hiperrealisme.





 Amb ell, els seus millors quadres, l'últim, un oli sobre taula de la figura del papa Benet XVI, de 1,85x90, ubicat en l'actualitat al cambril de la Mare de Déu de la Basílica de Valéncia.


Benet XVI, a punt de dimitir, no com altres
Hui en dia, pateix una lesió al braç que li impideix plasmar el perfecte traç, però està tornant a pintar, amb una incursió a la mitologia grega d'excel·lent resultat.
Posseeix gran quantitat de material biogràfic, així com de les seus exposicions i premis, encara que de moment no ha donat el pas per a catalogar i posar-ho en la xarxa.

Va ser una hora i mitja intensa, penetrant, profunda, molt agradable i d'entusiasme, a la que amb seguretat va faltar rematar amb un dinar i una bona sobretaula. En això estem ara.
Pinzellades, materials, Josep Renau, cartellisme, Antonio López, hiperrealisme, Monet, Manet, Renoir, impressionisme, Museu d'Orsay, Florència, Museu dels Uffizi, les quatre estacions de Botticelli, el treball en cadena i l'artístic, van ser temes de conversa entre d'altres, en fi, un plaer.

I un parell d'anècdotes: Estant pintant en el seu anterior estudi, que era una planta baixa, els xiquets quan el veien pintar els objectes de vidre, es bolcaven en fer-li preguntes de com era capaç d'aconseguir aquest efecte. Ell no sabia com explicar-ho, només que li eixia de dins.
L'altra, les seues eixides a pintar a l'aire lliure, sol o acompanyat dels seus amics Bronchú o Lluna, sempre acababen d'una manera una mica caòtica, pel que va abandonar aquesta práctica.

Aquests son quadres presentats a diverses exposicions de Godella.

El retrat en les coleccions de Godella - 2001













100 anys de pintura de paisatge a Godella - 2003
Espai propi - 2012














1 comentari:

  1. Molt ben explicat, amic...
    Ja has vist que jo tan sols vaig posar les fotografies, i aquells versets que s'hem van acudir...
    Tens raó en allò del dinar, perquè sembla que després a la sobretaula les converses guanyen molt...
    Què ens han de dir a nosaltres?
    Això ho tenim comprovat...
    El_You

    ResponElimina